onsdag 7 januari 2009

STOR TOP FIVE MAT UPPLEVELSER I STOCKHOLM!

HUNGRIG SOM FAN JAG MÅSTE HA NÅTT OCH NJAM!


5.Pickles
Måste nog säga nyöppnade Pickles i Visättra 
håller sig över standard för att vara en pizzeria/kvarterskrog.
Cok nice för ditt vardagliga füüüüd intag orale.

4. Fattoush Hamngatan 31
Libanesiskt deli som gör mig cok deli.
Jag jobbade i stan förra året och jag brukade gå dit och käka lunch.
Det finns en grillad oxfilé wrap du måste testa med färska grönsaker 
två såser från en annan  fakkin planet och  oxfile kött som smälter i munnen. WAYAUROM!

3. Ayla Cook Up vs Ayla BBQ
En Ayla cook upp är när alla här hungriga, tio pers hemma mos Moms och Saayob. Alla lägger dem lilla cashen dem har
sen handlar man nått nice och blandar med vad som redan finns. Sen lagar man maten och kollar på nån skön film. 
På sommaren grillar vi under samma omständigheter.
Tror nog att Ayla BBQ vinner. Se klippet "grillar och sånt" på youtube.

2. Kurdisk mat.
Kurdisk mat hemma hos Alias Ruggig, abo jau  kyckling, lamm och dolma mm. 
Gotdam galna krejjer asså! Under inspelningen av processen kom jag förbi
för att lägga lite gäst verser och ibland bara för att hänga, det slutade  med att jag kom bara för maten
hehe.  Tack för maten ruggigs family.

1. Mammas 
Ettan blir såklart min Mammas Empanadas och Milanesas mm. mat som jag ätit hela livet 
och som gjort mig till den lilla shiskon jag är. 
Den typen av shiskow som gör en top five mat lista kockan fem på morgonen.
Jag tror jag ska gå och käka frukost nu jalla bai.

Inga kommentarer: